BYD – chiński gigant elektromobilności rozrazsta się na polskim rynku

BYD (Build Your Dreams) to chińska marka motoryzacyjna, która w ciągu ostatnich lat stała się jednym z najważniejszych graczy na światowym rynku samochodów elektrycznych i hybrydowych. Firma powstała w 1995 roku w Shenzhen, początkowo jako producent baterii, by szybko rozwinąć się w kierunku produkcji samochodów osobowych, autobusów i rozwiązań z zakresu elektromobilności. Dziś BYD to największy na świecie producent samochodów elektrycznych i hybryd plug-in, a także innowator w dziedzinie technologii akumulatorów.

Marka BYD w Polsce

Oficjalny debiut marki BYD w Polsce miał miejsce w 2024 roku. Firma rozpoczęła sprzedaż poprzez współpracę z renomowanymi dealerami, takimi jak Cichy-Zasada, Krotoski czy Plichta, a pierwsze salony powstały w największych miastach: Warszawie, Poznaniu, Bydgoszczy i Gdyni. BYD bardzo szybko rozwija sieć sprzedaży i serwisu – do końca pierwszego kwartału 2025 roku planuje mieć w Polsce aż 20 salonów i punktów serwisowych.

Oferta BYD w Polsce obejmuje zarówno samochody w pełni elektryczne, jak i hybrydy plug-in. Wśród dostępnych modeli znajdują się m.in.:

  • BYD Seal – nowoczesny sedan elektryczny,
  • BYD Seal U – przestronny SUV dostępny w wersji elektrycznej i hybrydowej plug-in (DM-i),
  • BYD Dolphin – kompaktowy hatchback elektryczny,
  • BYD Sealion 7 – rodzinny SUV,
  • BYD Tang – siedmiomiejscowy SUV segmentu premium.

Sprzedaż BYD w Polsce – liczby

BYD, mimo krótkiej obecności na polskim rynku, już zdobył uznanie klientów. Do końca kwietnia 2025 roku marka sprzedała w Polsce 411 samochodów, co daje jej 3,84% udziału w rynku chińskich aut w naszym kraju. W marcu 2025 roku BYD sprzedał 132 samochody, notując jednak spadek wobec wcześniejszego miesiąca. Wcześniejsze dane pokazują, że dynamika sprzedaży BYD systematycznie rośnie, a marka konsekwentnie buduje swoją pozycję wśród liderów elektromobilności w Polsce.

Najpopularniejszy model BYD w Polsce – Seal U

Najczęściej wybieranym modelem BYD na polskich drogach jest BYD Seal U – do końca kwietnia 2025 roku zarejestrowano 287 egzemplarzy tego modelu. Seal U to nowoczesny, przestronny SUV dostępny zarówno jako samochód elektryczny, jak i hybryda plug-in (DM-i).

BYD Seal U w wersji elektrycznej:

  • Długość: 478,5 cm, szerokość: 189 cm (208,5 cm z lusterkami), wysokość: 166,8 cm, rozstaw osi: 276,5 cm.
  • Bagażnik: 552 litry (do 1440 l po złożeniu siedzeń).
  • Silnik elektryczny o mocy 218 KM i 310 Nm momentu obrotowego.
  • Bateria o pojemności 87 kWh zapewnia zasięg do 490 km (WLTP).
  • Przyspieszenie 0-100 km/h: 9,6 s, prędkość maksymalna: 175 km/h.
  • Maksymalna moc ładowania DC: 140 kW, ładowanie AC: 11 kW.
  • Bogate wyposażenie standardowe, w tym 19-calowe koła, panoramiczny dach, duży obrotowy ekran dotykowy, system pompy ciepła, zaawansowane systemy bezpieczeństwa i asystenci jazdy.

Wersja hybrydowa plug-in (DM-i) BYD Seal U przyciąga uwagę zasięgiem nawet do 1000 km (w tym do 80 km na energii elektrycznej), co czyni ją atrakcyjną propozycją dla osób szukających uniwersalnego samochodu rodzinnego o niskich kosztach eksploatacji.

Najtańszy model BYD w Polsce – Dolphin

Najbardziej przystępnym cenowo modelem BYD na polskim rynku jest BYD Dolphin. To kompaktowy hatchback w pełni elektryczny, zaprojektowany z myślą o miejskiej mobilności. Dolphin wyróżnia się nowoczesnym designem, praktycznym wnętrzem oraz niskimi kosztami eksploatacji. Auto oferuje zasięg do około 427 km (WLTP) na jednym ładowaniu, a jego bateria o pojemności 60,4 kWh pozwala na szybkie ładowanie prądem stałym. Dolphin wyposażony jest w nowoczesne systemy bezpieczeństwa, duży ekran dotykowy oraz liczne udogodnienia, które czynią go atrakcyjną propozycją dla osób szukających ekologicznego i ekonomicznego samochodu do miasta.

Źródła:
www.byd.com/pl
chinskiesamochody.pl
otoev.pl
wyborkierowcow.pl


Opublikowano

w

,

przez