Na ten moment informacje na ten temat nie są pewne w 100% ale wszystko wskazuje na to, że Golf zostanie zabity przez dwa powody – jednym z nich jest przestawienie się koncernu na produkcję aut elektrycznych. Nie jest to jednak jedyny powód bo moglibyśmy zobaczyć kolejną generację zelektryfikowaną – e-Golfa, którego już znamy od roku 2017. Drugim powodem jest spadek popularności modelu, którzy przez długie lata był liderem w swoim segmencie ale w roku 2022 oddał trofeum Peugeot 208 a przy rosnącej popularności SUVów nie zanosi się aby sprzedaż miała w kolejnych latach rosnąć.
Obecna – siódma generacja
Siódma generacja Golfa, znana również jako Golf Mk7, została zaprezentowana w 2012 roku. Model ten charakteryzował się zupełnie nowym designem, opartym na platformie MQB, która pozwoliła na zwiększenie długości i szerokości samochodu. Golf Mk7 był także lżejszy i bardziej wydajny niż jego poprzednicy, dzięki zastosowaniu lekkich materiałów oraz nowoczesnych rozwiązań technologicznych.
Wizualnie, Golf Mk7 wyróżniał się nowym kształtem reflektorów, bardziej agresywnym zarysem przedniej maski oraz bardziej dynamicznymi liniami nadwozia. Zastosowanie nowoczesnych technologii pozwoliło na znaczne zwiększenie bezpieczeństwa samochodu. Golf Mk7 otrzymał wiele nowych systemów bezpieczeństwa, takich jak kontrola trakcji, system monitorowania martwego pola, aktywny tempomat, system hamowania awaryjnego oraz wiele innych.
W środku, Golf Mk7 zapewnił bardziej przestronną kabinę pasażerską, z wykorzystaniem lekkich i wytrzymałych materiałów. Samochód wyposażono w wiele nowoczesnych rozwiązań, takich jak system multimedialny z ekranem dotykowym, system audio premium oraz wiele innych.
Wersje nadwoziowe Golfa Mk7 to hatchback oraz kombi, a także bardziej sportowa wersja GTI i jeszcze mocniejsza wersja R. Golf GTI Mk7 wyposażony został w silnik benzynowy o mocy 220 KM, który pozwalał na przyspieszenie do 100 km/h w czasie 6,5 sekundy. Golf R Mk7 wyposażony został w jeszcze mocniejszy silnik o mocy 300 KM, który pozwalał na przyspieszenie do 100 km/h w czasie tylko 4,9 sekundy.
W 2017 roku wprowadzono niewielką modernizację Golfa Mk7, która objęła przede wszystkim zmiany w designie reflektorów oraz w systemie multimedialnym. Wprowadzono także nową wersję nadwoziową – Golf Alltrack, która charakteryzowała się zwiększonym prześwitem i większą wytrzymałością na trudne warunki drogowe.
Golf Mk7 to samochód, który zyskał sobie uznanie zarówno wśród kierowców, jak i krytyków motoryzacyjnych. Dzięki nowoczesnym rozwiązaniom technologicznym oraz wysokiej jakości wykonania, Golf Mk7 z pewnością pozostanie jednym z najbardziej popularnych samochodów na świecie na wiele lat.
Poprzednie generacje
Volkswagen Golf to jedno z najpopularniejszych aut na świecie. Od momentu debiutu w 1974 roku, auto zyskało sobie rzeszę fanów na całym świecie. Golf jest jednym z tych samochodów, które są tak uniwersalne, że są w stanie przetrwać wiele dziesięcioleci. Przeglądając historię Golfa, można zobaczyć, jak bardzo zmieniał się przez lata, a jednocześnie pozostawał wierny swoim korzeniom.
Marka Volkswagen zdecydowała się zastąpić swoje kultowe auto – Garbusa, nowym modelem – Golfa. Pierwszy model Golfa o nazwie Mk1 był produkowany w latach 1974-1983 i był odpowiedzią Volkswagena na rosnącą popularność kompaktowych samochodów. Golf Mk1 był oferowany w wielu wersjach nadwoziowych, w tym hatchback, kombi oraz kabriolet.
W 1983 roku Volkswagen wprowadził na rynek drugą generację Golfa, Mk2. Auto to charakteryzowało się bardziej zaokrąglonymi kształtami i było dostępne w nowych wersjach nadwoziowych, takich jak Golf Country (SUV) i Golf GTI 16V (sportowa wersja).
W 1991 roku na rynek weszła trzecia generacja Golfa, Mk3. Model ten był bardziej aerodynamiczny niż jego poprzednicy i był dostępny w nowych wersjach nadwoziowych, takich jak Golf Variant (kombi) i Golf VR6 (silnik V6). W 1993 roku debiutował również pierwszy dieselowy silnik TDI w Golfie.
W 1997 roku wprowadzono czwartą generację Golfa, Mk4. Był to model bardziej wyrafinowany i elegancki, z większą ilością miejsca w kabinie pasażerskiej. Wersje GTI i R32 były również oferowane, a w 2002 roku wprowadzono Golf R32, który był najmocniejszym modelem Golfa do tamtej pory.
Piąta generacja Golfa, Mk5, zadebiutowała w 2003 roku. Auto to charakteryzowało się bardziej zaokrąglonymi kształtami, bardziej aerodynamicznym designem i jeszcze większą ilością miejsca w kabinie pasażerskiej. Golf GTI został również wprowadzony w wersji GTI Edition 30, która była uzupełniona o dodatkowe wyposażenie.
W 2008 roku wprowadzono szóstą generację Golfa, Mk6. Auto to było bardziej wyrafinowane i eleganckie niż poprzednie modele, a także bardziej ekonomiczne. Golf GTI został wprowadzony w nowej wersji, a mianowicie GTI Edition 35, która była uzupełniona o dodatkowe wyposażenie.