Wzrost popularności chińskich samochodów

Rok 2025 to czas bezprecedensowego wzrostu popularności chińskich samochodów w Polsce. Jeszcze kilka lat temu auta z Państwa Środka były traktowane jako egzotyczna ciekawostka, dziś stają się poważnym graczem na rynku motoryzacyjnym. Najnowsze dane pokazują, że w pierwszym kwartale 2025 roku zarejestrowano w Polsce aż 7075 nowych samochodów chińskich marek, co stanowi niemal 5% udziału w rynku nowych aut osobowych. Dla porównania, w tym samym okresie 2024 roku było to zaledwie 887 pojazdów i 0,6% udziału. Cały 2024 rok zamknięto wynikiem 10 696 rejestracji, podczas gdy w 2023 roku było to tylko 168 aut.

Największy wzrost rejestracji notują modele SUV, auta elektryczne oraz hybrydowe, a także pojazdy oferujące bogate wyposażenie już w standardzie. Polscy klienci doceniają nowoczesność, komfort, przystępne ceny oraz coraz lepszą dostępność serwisu i części.

Najpopularniejsze chińskie marki i modele w Polsce

Liderem sprzedaży wśród chińskich producentów pozostaje MG, który regularnie plasuje się w TOP 20 wszystkich marek samochodowych w kraju. W pierwszym kwartale 2025 roku najchętniej wybierane modele to:

  • MG HS – 1671 sprzedanych egzemplarzy
  • Jaecoo 7 – 1202 sztuki
  • Omoda 5 – 1194 sztuki

Wysokie wyniki notują także modele BYD, BAIC, a także marki takie jak Maxus, Seres, Skywell czy Forthing. Warto podkreślić, że chińskie marki coraz odważniej inwestują w rozbudowę sieci dealerskich i serwisowych, co przekłada się na rosnące zaufanie klientów.

Nowe marki i premiery na 2025 rok

Rok 2025 zapowiada się jako kolejny przełomowy okres dla chińskich producentów w Polsce. Do już obecnych marek dołączają kolejne, które planują wejście na rynek lub właśnie debiutują:

  • Haval (Great Wall Motors) – wejście z modelami H6 i Steed, konkurencyjne ceny w segmencie SUV i pickupów
  • Chery – debiut wiosną 2025 z SUV-ami Tiggo 8 i Tiggo 9
  • Leapmotor – od stycznia 2025 dostępne modele T03 (miejski elektryk) i C10 (SUV elektryczny)
  • Jaecoo 5 – kompaktowy SUV, premiera w drugiej połowie 2025 roku
  • Omoda 7 i Omoda 9 – nowe SUV-y klasy średniej i wyższej, w tym hybryda plug-in o mocy ponad 600 KM
  • BYD Sealion – SUV coupe segmentu D, konkurent Skody Enyaq Coupe i VW ID.5
  • Hongqi i Bestune – luksusowe marki, start sprzedaży w Polsce pod koniec drugiego kwartału 2025 roku, planowana dostawa około tysiąca samochodów do końca roku oraz 10 punktów dealerskich w dużych miastach
  • XPENG – planowane wprowadzenie trzech modeli: P7 (sedan), G9 (SUV) i G6 (coupe SUV)
  • Voyah – elektryczne samochody klasy premium

Czynniki sukcesu chińskich marek

Chińskie samochody zdobywają polski rynek dzięki kilku kluczowym atutom:

  • konkurencyjne ceny w stosunku do europejskich i japońskich marek,
  • bogate wyposażenie standardowe,
  • nowoczesne technologie (szczególnie w segmencie aut elektrycznych i hybrydowych),
  • szybka rozbudowa sieci sprzedaży i serwisu,
  • atrakcyjny design i przestronność pojazdów.

Perspektywy rozwoju

Wszystko wskazuje na to, że udział chińskich samochodów na polskim rynku będzie nadal dynamicznie rósł. Producenci zapowiadają kolejne premiery, inwestują w infrastrukturę oraz oferują coraz lepsze warunki gwarancyjne i serwisowe. Chińskie auta przestały być już tylko ciekawostką – stają się realną alternatywą dla samochodów europejskich, japońskich czy koreańskich.

Źródła:

  1. https://automarket.pl/blog/rynek-motoryzacyjny/chinskie-marki-samochodow-w-polsce-w-2025-roku-wybrane-modele
  2. https://grupadealer.pl/blog/chinskie-marki-samochodow-w-polsce-sprzedaz-i-premiery-2024-2025
  3. https://vehis.pl/moto/artykul/hongqi-i-bestune-nowe-chinskie-marki-w-polsce
  4. https://www.superauto.pl/artykuly/rejestracje-chinskich-samochodow-w-polsce
  5. https://chinskiesamochody.pl/strefa-wiedzy/sprzedaz-chinskich-samochodow-polska-2025
  6. https://www.se.pl/auto/nowosci/chinskie-marki-samochodow-do-kupienia-w-polsce-lista-jest-coraz-dluzsza-28-03-aa-ScYg-fkYB-Zuo2.html
  7. https://www.rp.pl/biznes/art42113171-polski-boom-na-chinskie-auta-imponujace-liczby


Opublikowano

w

, ,

przez